Què estàs cercant?
Potser busques…
Resum
Aquest prototip consisteix en una llista de preguntes que serveixen com a eina per pensar abans, durant i després del procés de creació de contingut per a un full de sala. També és potencialment aplicable a altres formats de materials de mediació i difusió que vulguin explicar o acostar al públic un fet creatiu o artístic determinat, com ara fulletons, programes, textos en web o altres.
Què suposa per al centre el full de sala que acompanya cada exposició? Amb quines intencions i objectius es fa? A qui va adreçat? Quin llenguatge fa servir? Quin to i estil utilitza? Com són el format i el disseny? Com es distribueix? S’entenen com a sèrie? Hi ha hagut fins ara cap feedback sobre aquestes peces?
Amb aquestes preguntes com a motor, aquest prototip busca investigar i treballar al voltant dels “fulls de sala”, per poder aprofundir sobre l’ús del llenguatge, el to, l’estil, les estructures i els formats que generen els discursos del centre d’art. Es tracta de parar atenció no només als aspectes discursius i estilístics de l’escriptura, sinó també a la part visual i formal que té a veure amb el disseny i les decisions de la producció d’aquestes peces.
ANTECEDENTS
- Necessitat, encàrrec, motivació o desig d’escriure un text.
- Llista de preguntes del prototip.
INGREDIENTS
Feu servir les preguntes del document en què es formalitza aquest prototip, en funció de la fase del procés d’escriptura en què us trobeu.
PASSOS
Aquest prototip també dona lloc a altres possibles formes d’implementació. Podria constar d’un acompanyament presencial més profund del procés d’escriptura o incloure sessions de treball amb les persones que s’encarreguen d’escriure o dissenyar el full de sala per obrir el procés amb professionals específics (no només com a consulta i correcció posteriors).
En el nostre cas, el projecte educatiu “Sojornar” ens va permetre fer, durant la fase d’investigació, una dinàmica participativa sobre comprensió del text d’un full de sala amb l’alumnat de quart curs de l’Escola Drassanes. Vam crear imatges i paraules per descriure l’exposició, i després vam explorar a través de reaccions corporals com entenem el vocabulari i els tipus d’expressions que es fan servir en el full de sala per explicar la mostra. Tot i que no és indispensable per fer la rèplica, processos com aquest ajuden a enriquir el projecte.
RECOMANACIONS I AVISOS
Lara Martínez, Ángela Palacios i Anna Vilamú Bosch
Coordinació, redacció de continguts i edició:
Lara Martínez, Ángela Palacios i Anna Vilamú Bosch (Gremi de Comunicació).
Acompanyament en la recerca:
Vivi Alfonsín.
Coordinació, redacció de continguts i edició:
Lara Martínez, Ángela Palacios i Anna Vilamú Bosch (Gremi de Comunicació).
Agraïments:
Florencia Brizuela.
Amb el suport de l’equip de comunicació, l’acompanyament de l’equip de mediació i educació del centre, i el suport a la producció de Ginebra Vall.
CRÈDITS DEL PROTOTIP 23-24
* Aquesta recepta s’ha fet a partir de la documentació del procés complet. Si en voleu més detalls, contacteu amb nosaltres a l’adreça santamonica@gencat.cat.