Què estàs cercant?
Potser busques…
Resum
Cua Teatre consisteix en una performance que simula una cua de persones al carrer, aparentant esperar per entrar al centre d’arts Santa Mònica.
La proposta s’inscriu en el marc del projecte Observacions situades, una sèrie d’experiments impulsats pel Gremi d’Espais 22-23 (Pedro Bennaton i Anna Solanilla) que utilitzaven metodologies etnogràfiques, d’invisibilitat i d’observació per recol·lectar percepcions espontànies de les persones, així com les seves sensacions i experiències en relació amb l’espai. Aquests exercicis d’observació parteixen del treball iniciat per Pedro Bennaton l’any 2007, desenvolupats en el marc de la seva tesi en l’àmbit acadèmic Teatre de situacions (2020), i que ha continuat expandint a través de noves experiències com a resident al centre.
Aquest prototip té com a objectiu recollir informacions i dades de recerca sobre els espais interiors del centre i els carrers del seu entorn immediat. Ho fa a través de diversos formats, com ara entrevistes, descripcions, llistes de comportaments i accions observades o activades per artistes i actoris. A partir d’aquestes informacions, es vol aprofundir en el vincle entre el centre d’art i les persones que el transiten, tant per dins com pel seu entorn immediat, posant el focus en les relacions que es generen entre espais, cossos i pràctiques quotidianes.
Aquest prototip també explora com les cues configuren l’expectativa, l’atenció i el comportament en l’espai públic.
ANTECEDENTS
- Un dispositiu per enregistrar les observacions.
- Programari que permeti la maquetació d’aquestes observacions.
- Serveis d’impressió.
- Catenàries.
INGREDIENTS
1. Establiu un equip de treball i consensueu quin serà l’objecte principal de l’estudi: quins fets voleu observar, quines dinàmiques voleu analitzar, etc.
2. Escolliu o anoteu al calendari els moments de la performance.
3. Feu recerca sobre la teoria de les cues i redacteu el guió.
4. Poseu-vos en contacte amb performers i feu les reunions i els assajos necessaris.
5. Prepareu reunions amb l’equip de sala per explicar-los el projecte i les vostres necessitats, i per coordinar la gestió de la porta d’entrada. Feu també proves d’espai amb les catenàries del centre.
6. Feu la difusió dels esdeveniments.
7. El dia o dies acordats, feu la performance i la recollida d’informació.
PASSOS
Pedro Bennaton, Cristina Candela i Anna Solanilla
Clei Grött (actor), Constanza Blanco (actriu), Emilia Martínez (filmació), Luana Raiter (actriu), Santiago Bastidas (actor), Tatiana da Silveira (actriu) i ERRO Grupo.
CRÈDITS DEL PROTOTIP 23-24
* Aquesta recepta s’ha fet a partir de la documentació del procés complet. Si en voleu més detalls, contacteu amb nosaltres a l’adreça santamonica@gencat.cat.